środa, 20 marca 2013

[070] Ocena bloga http://filmowadroga.blogspot.com/


Autorka: Agnieszka
Wiek: ?
Adres: filmowadroga
Data zgłoszenia: 2.12.12
Oceniająca: MarTHa

Pierwsze wrażenie:
Nie musiałam się długo zastanawiać, żeby wpaść na myśl, że blog będzie związany z filmami. Filmowa droga kojarzy mi się bardzo przyjemnie, łatwo wpada do głowy. Myślę, że nikt nie ma problemu z zapamiętaniem adresu. Jest prosty, ale bardzo ładny i niebanalny. Zastanawia mnie tylko drugi człon adresu. Mam tylko jedno ,,ale’’. Czemuż  nie filmowa-droga? Myślnik sprawiłby, że adres stałby się przejrzysty.
"Film to życie, z którego wymazano plamy nudy" - Alfred Hitchcock. Nawiązujesz do wcześniej obranej tematyki, poza tym cytat jest ciekawy. Zgadzam się z nim. Autor jest, cudzysłów również  - nie mam się czego przyczepić. Owe zdanie jest bardzo popularne w wyszukiwarce Google. Także oryginalnością się nie wybija. Może warto pomyśleć nad jakimś swoim cytatem, prosto z serca? Zwłaszcza, że blog jest o Twojej pasji.

4/5

Szata graficzna:
Bardzo bogaty nagłówek. Mamy na nim dosłownie wszystko. Jak podejrzewam, są to aktorzy. Umieściłaś również adres bloga. Nagłówek jest bardzo szeroki  (może tylko w mojej przeglądarce)  i bardzo chaotyczny. Zdecydowanie za duży przepych na nim panuje. Adres bije po oczach. Z jednej strony to dobrze, a z drugiej już mam dość. Obrzucasz Czytelnika wszystkim od samego początku, nie mam niedosytu, ani ochoty, żeby zagłębić się w tekst.  Zaraz pod nagłówkiem – krótkie Menu.
§  O mnie – krótki opis Twojej osoby, a pod spodem zdjęciem. Mnie zaspokoiła taka ilość informacji.
§  Moje wszystkie filmy – bardzo fajne. Tylko pierwszy filmik ponoć nie istnieje, a drugi jest prywatny i również nie mogłam go obejrzeć.
§  Autografy – ciekawy pomysł na podstronę. Choć trochę mało tych autografów.
§  Kontakt – myślałaś może o tym, żeby połączyć tą zakładkę z ,,O mnie’’ ?
Po lewej stronie widzimy Obserwatorów i Archiwum. Nie wiem, czemu ma służyć znaczek ,,Blogger’’ na dole. Przewijam na prawą stronę. Zaczynamy od Statystyki (polecam dodać cyferki bez tła, będzie ładniej wyglądało). Niżej bardzo ładny opis, lecz umieściłabym go na miejscu Statystyki. Myślę, że jest ciekawszy. Poza tym linki, dla których polecam stworzyć osobną zakładkę. Na Twoim miejscu pomyślałabym nad innymi, ciekawymi zakładkami. Może coś o aktorkach? Twój blog jest o nietypowej tematyce, więc myślę, że można to specjalnie wykorzystać.
Wracając do szablonu, tła są o mdłej kolorystyce i niewiele się od siebie różnią. Czcionka to Georgia, szkoda, że znowu o kolorze słodko-mdło-fioletowo-niebiesko-różowym, jak cała kolorystyka na Twoim blogu. Myślałaś może, żeby wprowadzić choć jeden, świeży kolor, różniący się od wszystkich? Chociażby czcionki, np. zielony.

7/15

Treść:
a) Opisy uczuć, sytuacji, itd. (tutaj: zdjęcia, treść)
Postanowiłam ponarzekać już od tytułu pierwszej notki. Jeżeli wyśrodkowałabyś go, wyglądałby o wiele przezroczyściej. Bardzo podoba mi się, że wracasz do wspomnień, cofasz się o kilka lat, aby wyjaśnić nam pomysł na bloga i na swoją pasję. Zachęciłaś mnie opisem do obejrzenia filmu, więc szybko to zrobiłam. I co? ‘’Ten film wideo jest prywatny’’.  Sporo się naoglądałam. Skoro na blogu mają być umieszczane filmy, a owo dzieło w pierwszej notce już nie działa, to mogę spokojnie nazwać to zaniedbaniem. Dużym zaniedbaniem. Chociaż zdjęcia bardzo mi się podobają, to zastanawiam się czy używałaś jakiegoś programu do obróbki. W drugim poście mam to samo zastrzeżenie do tytułu. Szybko przeczytałam opis, nie zauważając nic, co skupiło by mnie lub zaintrygowało moją wyobraźnię i przeszłam do oglądania filmiku. I uwaga! Kilknęłam w link i… ‘’Ten film wideo jest prywatny’’. Jeżeli tak ma być przy każdej notce, to ja dziękuję bardzo. W drugiej notce nie zaskoczyłaś mnie głębokimi przemyśleniami, dotyczącymi Twoich filmów. Wielka szkoda. To nie znaczy, że Twoja pasja mi się nie podoba. Jeeeest! W końcu mogłam otworzyć filmik i obejrzeć go. Bardzo fajny filmik,  na szczególnie ważny temat. Tak, spodobał mi się, chociaż nie uważam, żeby to było coś wielkiego od strony technicznej.  Obejrzałam ,,Piwnice’’ i jestem pod wrażeniem. Chociaż jak zapewne sama wiesz, trzeba jeszcze popracować np. nad tym, aby kamera momentami nie drgała. Myślę, jednak, że jak na Twoje możliwości materialne (po wiadomo, że nie masz takiego sprzętu jak zawodowcy) jest naprawdę bardzo dobrze. Zaskoczyłaś mnie tym, że aktorzy nie są Twoimi znajomymi, tylko ludźmi z castingu. Naprawdę, na zdjęciach widać, iż panuje miła, przyjazna atmosfera. W końcu w notce z 2 stycznia mogliśmy poznać Twoje poglądy. Poglądy dotyczące szczęścia. Powinnaś częściej umieszczać takie notki, najlepiej, jeżeli stawałby się dodatkiem do filmów, takim tłem. Masz bardzo dużo pomysłów na filmy, są nowe, świeże. Mam nadzieję, że uda Ci się je wszystkie zrealizować. Filmik ,,Alicja’’ bardzo mi się spodobał, ale chyba głównie dzięki fajnym przebraniom.

b) Oryginalność i styl pisania (tutaj: oryginalność)
Już zaczęłaś odnosić pierwsze sukcesy, pierwsza premiera. Blog starasz się prowadzić schludnie, ale robisz wiele błędów, piszesz chaotycznie. Musisz popracować na serio nad swoim stylem pisania, jeżeli chcesz, aby Twój blog był równie dobry jak filmy. Postaraj się pisać zwięźle, ale zrozumiale. Nigdy nie spotkałam się z blogiem o takiej tematyce, więc duży za to plus.

15/20

Błędy:
Zauważyłam, że na ocenialniach wymieniano Ci błędy, a pomimo to nadal nie są poprawione. Skupię się więc na najważniejszych.

·         Pierwszy błąd, który często się powtarzasz – np. ,,Kasia pobiegła po lekarza .’’ Przed kropką, wykrzyknikiem, innym znakiem interpunkcyjnym, kończącym zdanie – nie robimy spacji!

·         Drugi błąd, który często powtarzasz – umykają Ci kreski nad np. główkując (głowkując), wysilić (wysilic). Myślę, że wynika to ze zwykłego zaniedbania. Staraj się czytać tekst (minimum!) dwa razy przed opublikowaniem. To pomoże uniknąć również literówek.

·         Trzeci błąd, który często powtarzasz – emotikony. Używasz ich od groma, co niestety, negatywnie wpływa na przejrzystość i estetykę tekstu. Postaraj się ich nie używać, a emocje wyrażać poprzez słowa.

7/10
Dodatkowe punkty:
za oryginalne filmy +
za pasję +
za pomysł na bloga +
3/5

Razem punktów uzyskałaś 36 na 55 możliwych. W związku z tym oddaję w Twoje ręce srebrną szarfę. Zachęcam do poprawy tekstu, sprawdzenia, czy wszystkie filmiki na bieżąco działają, poprawy zakładek, zmiany cytatu. Życzę powodzenia i sukcesów w rozwijaniu swojej pasji!
 

7 komentarzy:

  1. (...) owe dzieło(...) – „owo dzieło”.
    (…) zastanawiam się czy używałaś jakiegoś programu do obróbki – brakuje przecinka przed „czy”.
    W drugiej notce nie zaskoczyłaś mnie głębokimi przemyśleniami, dotyczącymi Twoich filmów (…) – przed „dotyczącymi”, o ile dobrze pamiętam, przecinek jest zbędny.
    (…) po wiadomo, że literówka. - „bo”. Literówka.

    W treści odjęłaś aż 5 punktów, a pojawiła się tylko jedna rada, w dodatku ogólnikowa (można by ją uściślić i rozwinąć).

    Podobno miałyście pracować nad długością i jakością ocen...?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ". Jeżeli wyśrodkowałabyś go, wyglądałby o wiele przezroczyściej" - Przezroczysty nie znaczy przejrzysty.
    Poza tym, buduj jeszcze krótsze zdania. Miło się czyta. Kiedy niespodziewanie kończy się zdanie. Które prosi się o jakąś kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Myślę, jednak, że jak na Twoje możliwości materialne (po wiadomo, że nie masz takiego sprzętu jak zawodowcy)" - Dam Ci Twoją własną radę - "staraj się czytać tekst (minimum!) dwa razy przed opublikowaniem. To pomoże uniknąć również literówek."
    Akurat powinnam się uczyć, chyba wypiszę Ci inne błędy.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Poza tym linki, dla których polecam stworzyć osobną zakładkę. Na Twoim miejscu pomyślałabym nad innymi, ciekawymi zakładkami. " - A ja nad Twoim o znajomości ze słownikiem synonimów. W tym wypadku "Wracając do szablonu, tła są o mdłej kolorystyce i niewiele się od siebie różnią. Czcionka to Georgia, szkoda, że znowu o kolorze słodko-mdło-fioletowo-niebiesko-różowym, jak cała kolorystyka na Twoim blogu. Myślałaś może, żeby wprowadzić choć jeden, świeży kolor, różniący się od wszystkich?" też.
    "Filmowa droga kojarzy mi się bardzo przyjemnie, łatwo wpada do głowy." - O wpadaniu do głowy jeszcze nie słyszałam, opowiedz mi, co miałaś na myśli.
    Niech Ci się nie wydaje, że to wszystko, jest mnóstwo błędów interpunkcyjnych, ale naprawdę, szkoda mi czasu. "Gdzie postawić przecinek" - E.F. Przyłubscy powinni zostać Twoimi przyjaciółmi. Najlepszymi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do "owe" - było jeszcze "owe zdanie" gdzieś wcześniej. Reguła:
    http://www.polonistyka.fil.ug.edu.pl/?id_cat=308&id_art=1085

    Co do całej oceny: króciutka, wręcz króciuteńka.
    "Owe zdanie jest bardzo popularne w wyszukiwarce Google. Także oryginalnością się nie wybija."
    Kobieto, po co ta kropka w środku zdania? Przecież jedno wynika z drugiego, więc należało zostawić to jako jedno.
    "Umieściłaś również adres bloga. Nagłówek jest bardzo szeroki (może tylko w mojej przeglądarce) i bardzo chaotyczny. Zdecydowanie za duży przepych na nim panuje. Adres bije po oczach."
    Znowu. Krótsze zdania buduj, krótsze, bo jeszcze trochę poszatkować się je da.
    "O mnie – krótki opis Twojej osoby, a pod spodem zdjęciem."
    Zdjęcie. Poza tym co to za maniera na tytułowanie wszystkich "Twoją osobą" - to straszliwie pretensjonalne.
    "Myślałaś może, żeby wprowadzić choć jeden, świeży kolor, różniący się od wszystkich? Chociażby czcionki, np. zielony."
    Zielony? Do takiej kolorystyki bloga? Żartujesz?
    "W drugiej notce nie zaskoczyłaś mnie głębokimi przemyśleniami, dotyczącymi Twoich filmów."
    Bez przecinka. Przemyśleniami - jakimi? - dotyczącymi filmów. Rozdzielanie tego jest zupełnie niepotrzebne.
    "Bardzo fajny filmik, na szczególnie ważny temat. "
    Znowu zbędny przecinek, to samo co wyżej.
    "Myślę, jednak, że jak na Twoje możliwości materialne"
    Zbędny przecinek po "myślę".
    "Trzeci błąd, który często powtarzasz – emotikony. Używasz ich od groma, co niestety, negatywnie wpływa na przejrzystość i estetykę tekstu. Postaraj się ich nie używać, a emocje wyrażać poprzez słowa."
    Ale czemu to jest błąd? Zgadzam się, że można zwrócić uwagę, kiedy wylewają się one z postów, ale to NIE jest błąd. Ewentualnie pod błąd można by je podciągnąć, gdyby pojawiały się w opowiadaniu, ale w luźnych wypowiedziach mają prawo się znaleźć, jeżeli autorka się uparła.

    Żeby nie było, że Niofomune tylko hejterzy i trolluje: tekst wyżej JEST komentarzem konstruktywnym, tak w razie gdyby ktoś miał wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... Muszę się zgodzić z wypowiedziami osób z góry, choć w mojej ocenie będzie zapewne więcej błędów ;p. Nie chcę się na razie wymądrzać, bo jestem jedynie początkującą oceniającą, więc powiem jedynie: Dobra ocena :)

    OdpowiedzUsuń