sobota, 9 lutego 2013

Powitanie Fragoli

Chciałabym w jasny sposób sprecyzować, jaką osobą jestem, ale z racji tego, iż trudny mam charakterek, toteż to zadanie nie będzie należało do najłatwiejszych. Ale spróbuję. Jestem Fragola. Tak, taka Truskaweczka – owszem, mało oryginalne, acz w zupełności będące pewnym sentymentem do tegoż nicku, wymyślonego na samym początku mojej krótkiej kariery blogowej. Szczerze przyznaję, iż nie miałam styczności z ocenianiem, jednakże mam nadzieję, iż nie skreślicie mnie od razu. Jestem osobą, która dosyć głęboko rozpatruje pewne kwestie, zagłębia się w dane opowiadanie, doszukując wszystkiego, sprawdzając każdą możliwość. Nie można powiedzieć bym robiła to od niechcenia. Staram się dosyć precyzyjnie pokazać swój punkt widzenia i pomóc autorowi danego bloga. Po cichutko marzę, by jednak w jakimś stopniu mi się to udało - „oceniałam” tylko jako zwykły czytelnik, w ocenialniach goszczę pierwszy raz, jak już wcześniej wspomniałam. Mam jednak nadzieję, że uda mi się osiągnąć cel, który sobie wyznaczyłam.


Co ocenię?
Przede wszystkim fantasy. Wampiry, elfy, wiedźmy i wszystko inne, czego tylko dusza zapragnie. Z chęcią przyjmę również horror bądź science-fiction. Poza tym mogę również rozpatrzyć romanse, lecz nietyczące się znanych osób itd. Za typowo obyczajowe opowiadania również mogę się zabrać. Jeśli opowiadanie ma inną kategorię niżeli taką, którą oceniam, wówczas autor może spytać, czy zechcę go ocenić (być może akurat gatunek mi przypasuje). M&A pozostaje do rozpatrzenia, znam tylko kilka anime, ale tak pobieżnie: Naruto, Death Note, Elfen Lied, Bleach. Jak wspomniałam, nie jest to znajomość całej fabuły, kojarzę postacie i niektóre wydarzenia bądź charakterystyczne cechy.

UWAGA! Nie oceniam one-shotów, zbiorów opowiadań itp.

  
Czego nie ocenię?
Całej reszty, której nie wymieniłam, chyba że któraś kategoria mi się spodoba i będę czuła się na siłach, by się nią zająć. Ale nie do mnie z fanfikami (tu również zaznaczam, iż nie ocenię ff Zmierzchu, Pamiętników Wampirów itp. mimo że kategoria odpowiada fantastyce).


Jak ocenię?
Dokładnie – a przynajmniej będę się starała. Rozpatrzę każdą możliwość, wtargnę do najmniejszych zakamarków i szczerze powiem, co o nich sądzę. W moim przekonaniu ocenianie to nie tylko krytyka, ale szczera opinia z domieszką motywujących słów i porad. Bo chyba nie chodzi o to, byśmy zniechęcili autora do pisania, prawda? Pisanie to coś przyjemnego i ja wiem, że nikt nie jest idealny, jesteśmy przecież tylko ludźmi i każdy z nas popełnia błędy, co rozumiem i staram się pomóc. Bo przecież wszystko da się uczynić, prawda? A jeśli nawet nie, to pozostańmy przy opinii, iż nie ma rzeczy niemożliwych – a co, niech będzie optymistycznie.


Na co zwracam uwagę?
Na fabułę oczywiście i bohaterów. Te dwie rzeczy wiodą prym, jeśli chodzi o ocenianie, dlatego też to na nie zwracam największą uwagę. Błędy również wytykam, jeśli widzę, ale rozumiem, że każdy z nas je popełnia, nawet ja. Szablon odgrywa u mnie także ważną rolę, jednak nie jestem szpecem, jeśli chodzi o grafikę komputerową, toteż głębszych refleksji na temat szaty graficznej ode mnie nie otrzymacie, gdyż po prostu się na tym aż tak dobrze nie znam.


Czego oczekuję?
Przede wszystkim mam nadzieję, że podołam oczekiwaniom autorów. Chciałabym jednak zaznaczyć, iż jestem początkująca, nie mam żadnego doświadczenia, jeśli chodzi o ocenialnie, dlatego też prosiłabym o wyrozumiałość, ale również o uzasadnioną krytykę. Bo wiadomo – muszę się wiele nauczyć, a wytykanie mi potknięć będzie najlepszym treningiem.


Mam nadzieję, że spiszę się przez ten miesiąc próbny i współpraca z dziewczynami z RO przebiegnie mi bardzo dobrze. Jak już wcześniej wspomniałam - krytyka mile widziana, będę za nią nawet ogromnie wdzięczna, gdyż dzięki niej będę mogła się co nieco o ocenianiu nauczyć. Pozdrawiam!

12 komentarzy:

  1. Fragolu, na pewno nie oceniłabyś fika potterowskiego? Romans, trochę komedii, takie na luzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Cię najmocniej, ale HP to nie moja bajka. Wybacz.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. O, witam, Beth, witam! ;) Gdybyś mogła zajrzeć na pocztę, to byłabym wdzięczna ;]

      Usuń
    2. Na którą pocztę?:p

      Usuń
    3. Na gmaila wysyłałam, ale nie wiem, czy doszło :D W każdym razie sprawdź swoją podstronę - MarTHa mi poradziła bym właśnie tam do Ciebie napisała ;)

      Usuń
  3. Znowu kasujemy komcie. Nice try.

    OdpowiedzUsuń
  4. Staż Fragoli trwa do 9 lutego? Rozumiem zatem, że już jest pełnoprawną oceniającą?
    Czekam niecierpliwie na pierwszą ocenę.

    OdpowiedzUsuń