piątek, 20 lipca 2012

[011]Ocena bloga http://polowanie-czas-zaczac.blogspot.com/

Autorka: WeSoŁa Ja
Wiek: 16
Data zgłoszenia: 18 lipca

Pierwsze wrażenie

Polowanie czas zacząć. Hmm... Polowanie. W porządku. Pytanie brzmi na co bądź na kogo? Adres owiany nutką tajemnicy. To mi się podoba. Masz u mnie dużego plusa. Oby tak dalej.
I na pustynię przyszedł człowiek. I przyniósł jadu człowiekowi. Mam doszukiwać się w tym głębszego sensu? Mogłabym analizować ten cytat, ale w ocenie nie mogę skupić się tylko na jednej rzeczy. Nie widzę nigdzie nazwiska autora. Niedobrze. Jedyne usprawiedliwienie brzmi: "Sama go wymyśliłam!". Nie znalazłam nazwiska autora w googlach, a więc to, że cytat jest Twój jest całkiem prawdopodobne. Zaraz, zaraz. Jest nazwisko! Niemalże bym je przeoczyła. Mimo wszystko udało mi się znaleźć. A gdzie imię? Mogłaś je wstawić. Nie zajęłoby Ci to dużo miejsca.W każdym razie czuję, że blog mi się spodoba. W końcu to właśnie pierwsze wrażenie jest najważniejsze. 
4/5

Zakładki:

O opowiadaniu - opis całkiem ciekawy, chociaż irytuje mnie ciągłe powtarzanie przez Ciebie słowa "było". Tekst zachęcający. Zobaczymy co będzie dalej.

Rozdziały - tzw. Spis Treści. Zakładka konieczna.

Autorka - o sobie napisałaś więcej niż o opowiadaniu. Niedobrze, ale cóż... Przynajmniej czegoś się o Tobie dowiedziałam. Cytaty z końca opisu powinnaś umieścić w jakiejś osobnej zakładce. Może: "Moje motta"? To już zależy od ciebie. Napisałaś: "nie znam litości dla co po niektórych", a powinno być "nie znam litości dla co niektórych".

Czytam/Inne - w moim języku po prostu Linki. Widzę, że prowadzisz jeszcze dwa blogi. Może później zajrzę. Podoba mi się to, że piszesz autora i tytuł zamiast pójść na łatwiznę i wstawić tylko link. Jest odnośnik do Raju Ocen. W porządku.

S.P.A.M - zakładka jak najbardziej przydatna. Nie rozumiem tylko, po co oddzieliłaś litery w nazwie kropkami. Bez tego byłoby o wiele ładniej.

Statystyka - liczba odwiedzin bloga. Widzę, że masz sporą ilość czytelników, znakiem czego opowiadanie musi być przynajmniej dobre.

Informacje - najważniejsze informacje. Dobrze, że wyjaśniłaś jak poprawnie dobrać muzykę do poszczególnych fragmentów rozdziałów. Napisałaś coś o zakładce "Zapowiedź". Nigdzie takiej nie zauważyłam. Jest tylko "O opowiadaniu". Zmień to jak najszybciej. 
3/5

Szata graficzna

Szablon główny to powtórzenie cytatu z belki. Za dużo go. Tym razem jest autor, z którym miałam tyle problemu. Mimo tego powinnaś usunąć to zdanie. O wiele ładniej wyglądałoby bez niego. Po prostu pustka. Obrazek po lewej jest wystarczający. Szczerze mówiąc bardzo mi się podoba. Przyznam, że dziwna ta maska, którą postać ma na twarzy, ale obrazek przepiękny i doskonale dopasowany do całego wyglądu bloga. Czcionka nie razi po oczach. Przyjemnie się czyta. Wygląd niemalże idealny. Nie pasuje tu tylko ten cytat.
9/10

Treść

Oceniając według kryteriów powinnam umieścić tutaj moje zdanie na temat trzech wybranych rozdziałów. U Ciebie znajduje się tylko jeden, ale jest jeszcze prolog, co razem daje dwie notki, czyli minimalną ilość wpisów na blogu według regulaminu.

Prolog

Zapowiada się świetnie. Główny wątek jest szczególnie intrygujący. Ludzie w Edenie. Skąd w tym raju laboratoria? Nie mam zielonego pojęcia, ale jako autorka mogłaś tam umieścić nawet różowe słonie. Nie mam ci nic do zarzucenia. Nadine jest ostatnim Fluturem. Kim oni są? Dlaczego ludzie poddają ich eksperymentom? Jak to możliwe, ze koegzystowali obok siebie w zgodzie? Mam nadzieję, że odpowiedzi na te pytania znajdę w dalszej części tekstu. 

Rozdział 1

Nie myliłam się. Tekst jest fenomenalny. Aż chce się czytać dalej. Długość też jest wystarczająca. Świetnie opisałaś rozmowę Nadine i blondyna. Nie było tam żadnych naciąganych dialogów. Pokazałaś charakter bohaterki i przedstawiłaś mi nowe postacie. Uwielbiam takie opowiadanie. Być może będę wpadać częściej. Co jeszcze mogę powiedzieć? W zasadzie nic. W rozdziale zawarłaś wszystko, co w nim być powinno. Mogę ci tylko gratulować talentu.
20/20

Błędy

Krótka legenda:
Na czerwono zaznaczę wszystkie zauważone przeze mnie błędy zarówno językowe, jak i interpunkcyjne.

Prolog

Treść tak bardzo mnie wciągnęła, że nie zauważyłam żadnych błędów.

Rozdział 1

Z trudem odnalazłam dwa błędy. Oto i one:

"Nie wiem dlaczego, ale zawsze tak się działo gdy wiedziałam, że Tom cierpi. Co niestety zdarza się cholernie często." - "Nie wiem dlaczego, ale zawsze tak się działo gdy wiedziałam, że Tom cierpi, co niestety zdarza się cholernie często." -

"Musiałam pamiętać, że na razie nie mogę go zabić, jednak muszę mu pokazać to tu rządzi i dyktuje warunki." -  "Musiałam pamiętać, że na razie nie mogę go zabić, jednak muszę mu pokazać kto tu rządzi i dyktuje warunki." -
14/15


Pomysł i oryginalność

Przyznam, że opowiadanie jest bardzo oryginalne. Stworzyłaś nowy świat, nową rasę (Flutury - tak się to odmienia?) i zaczęłaś wszystko od podstaw. Dodatkowo jest to opowiadanie z uwielbianego przeze mnie gatunku tj. fantastyka.
10/10

Dodatkowe punkty

Przyznaję Ci 3 dodatkowe punkty za wspaniały tekst i przyjemność płynącą z jego czytania.
3/5

Podsumowanie

Wszystko, co miałam do powiedzenia o blogu już napisałam w ocenie. Mogę tylko życzyć ci weny i chęci do  kontynuowania opowiadania.

Ocena: bardzo dobry (63/70)

6 komentarzy:

  1. "O matko..." - taka była moja reakcja gdy zobaczyłam komentarz, że mój blog został już oceniony. A potem było jedno wielkie "Uff..." i "Hura!". Naprawdę :)
    Dziękuję Ci za rady odnośnie wyglądu i całej reszty dotyczącej bloga. Na pewno z nich skorzystam. Cieszę się, że wskazałaś mi błędy jakie popełniłam w tekście. Na serio. W ogóle ich nie zauważyłam. Ale i tak jestem szczęśliwa, że jest ich tak mało.
    Co by tu jeszcze... Dziękuję Ci za wspaniałą ocenę i poświęcenie czasu na przeczytanie mojego bloga.
    Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hasło : niebieska chmurka
    blog : http://nimfedry.blogspot.com/
    Oceniająca : Katerina

    OdpowiedzUsuń
  3. adres: http://ksiazki-recenzja.blogspot.com/
    nick oceniającej: Katerina
    mój nick: darooo 21
    kategoria: recenzje
    hasło: niebieska chmurka

    Link znajduje się w sekcji z współpracami, dokładnie
    Współpraca z blogerami

    OdpowiedzUsuń
  4. hasło: niebieska chmurka.
    Proszę o ocenę bloga http://vergib-mir.blogspot.com/
    Chciałabym, aby oceny podjęła się oceniająca o nicku αℓωαуѕ ѕєcrєт.
    Mój nick: Naridia.
    Przeczytałam regulamin.
    Cytuję "4. W zgłoszeniu napisz adres bloga i swój nick oraz wiek.". Mój wiek to raczej prywatna sprawa. Nie chcę, by oceniająca patrzyła na dany tekst przez pryzmat myśli typu "ma tyle i tyle lat, powinna pisać lepiej" lub "jak osoba w takim wieku może pisać coś takiego?". Powiem tylko, że ukończyłam podstawówkę. Jeśli fakt, że nie podałam wieku, będzie powodem odmowy oceny, proszę po prostu nie dodawać mnie do kolejki.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostałaś dodana do kolejki. Wiele osób nie podaje swojego wieku, więc nie ma sprawy. Poprostu będę musiała zmienić regulamin. ; ) W Regulaminie jest napisana prośba o wiek, ponieważ chciałam by wszyscy zostali sprawiedliwie ocenieni. Bo wiadomo, że jedenastolatka pisze inaczej niż np. osiemnastolatka.

    OdpowiedzUsuń