piątek, 20 lipca 2012

[010] Ocena bloga http://mowa-snow.blog.onet.pl/


Autorka: Animi
Wiek: 16
Data zgłoszenia: 22 czerwca
Pierwsze wrażenie:
Adres jak najbardziej ciekawy. Wydaję mi się, że motywem przewodnim są sny. Długość też jest idealna.
Z belką wszystko w najlepszym porządku. Cytat jest krótki, ale daje do myślenia. Tutaj również nie potrzeba nic więcej.
5/5
Podstrony:
Informacje – hmm… Ta zakładka wydaje się zbędna. Nad Menu mogłabyś umieścić rubrykę Aktualności i tam to zamieścić. Chociaż nieestetycznie by to wyglądało. Więc może wystarczy tylko skrócić informacje? Naprawdę mam wątpliwości. A może przerobić by na Regulamin??
O opowiadaniu – bardzo dobre wprowadzenie.
O autorce – tutaj zaczynam rozumieć Twój charakter, a właśnie tego potrzeba. Szczerze? Teraz mogę z czystym sumieniem czytać Twoje dzieło.
Pytania – odnośnik do wywiader.pl Świetny pomysł poznania Twojej osobowości jeszcze bliżej. Może ten odnośnik powinien się znaleźć w O autorce?
Linki – najwięcej masz ocenialni. Szkoda, że mało czytasz inne opowiadania.
Spamownik – obowiązkowo.
4/5
Szata graficzna:
Najpierw skupię się na nagłówku, który jest mdły. Mamy na nim główną bohaterkę. Wybrałaś dziewczynę o bardzo oryginalnej urodzie. Choć ta wygląda mi na nieco starszą niż na osiemnaście lat. Poza tym szablon jest tak, jakby utrzymany w dawnym stylu. Co przy takim opowiadaniu staje się plusem. O co mi jednak chodziło z tą mdłością na początku… Na nagłówku nie ma żadnego cytatu, tytułu, chociażby adresu. A, szkoda. Kolorystyka jest mdła (wiem, wiem, że nadużywam tego słowa), wszystko nosi odcień beżu. Niby z czcionką wszystko w porządku, lecz nie wzbudza we mnie pozytywnych odczuć. Jest bez wyrazu, a wygląd bloga nie zapada w pamięć. Wydaję mi się, że osoba, która go wykonywała, jakby bała się przekroczyć jakieś granice.
3/10
Treść:
Prolog
Zdecydowanie za krótki. Przeszkadza mi też to, że piszesz w pierwszej osobie, gdy reszta odcinków ma inną narrację. Wiem, czepiam się, ale to takie małe szczególiki, które tworzą całość. Ogólnie treść jest dobra, takie, jakby wspomnienie. Zainteresowałaś mnie.
Rozdział I
Bardzo interesujący pomysł. Kursywą opisujesz to, co śniło się głównej bohaterce. Śnią się jej mama i babcia, sytuacja z przeszłości. Zapoznajesz nas również z matką Mileny. Jej osobowość jest niezbyt ciepła, ale intrygująca. Później ukazuje się Wojtek. Mamy wartką akcję, odcinek pierwszy wypadł fantastycznie.
Rozdział VII
Naprawdę miałam problem z wybraniem trzech rozdziałów, ale padło na najnowszy. Wyjątkowo mi się spodobał. Te przemyślenia i opisy uczuć Mileny… Cudo! Poza tym odcinek miał w sobie tajemnicę i swoisty urok. Zresztą jak każdy!
Pochłaniałam każdy rozdział. Wszystkie wzbudzały we mnie pozytywne emocje i ciekawość. Fabuła wydaje się niezbyt interesująca, ale Ty opisałaś to w cudowny sposób. Dialogi, opisy, wykreowanie bohaterów – wszystko jest jak najlepiej. Najsłabiej z bohaterów wypadł Wojtek, mogłabyś bardziej skupić się na jego opisaniu wyglądu oraz charakteru. Na razie chłopak jest denny. Czytając, chwilami zapominałam, że mam przed sobą ekran. Wydawało mi się, iż przewracam stronnice popularnej, starej książki. Brawo!
20/20
Błędy:

Prolog
,,W końcu przyszłość zawsze można uczynić lepszą, a przeszłości nie da się już zmienić. Można tylko próbować o niej zapomnieć, choć zwykle na niewiele się to zdaje…’’ – powtórzenie.
Rozdział I
,,Zresztą po wczorajszej kłótni, nie ma się co dziwić.’’ – zbędny przecinek.
,,Ona zawsze chciała, żebym koniecznie była taka, jak ona.’’ – powtórzenie.
Rozdział VII
,,Tylko, czy sam się do tego przyzna? W dodatku ja nie jestem pewna, czy będę potrafiła dać mu tę odpowiednią pomoc oraz wsparcie.’’ – powtórzenie.
14/15
Pomysł i oryginalność:
Jak już wcześniej wspomniałam, opowiadanie ma potencjał. Pomysł jest świetny i niepowtarzalny (na szczególne gratulacje zasługuje koncepcja ze snami).
10/10
Dodatkowe punkty:
Wszystko współgra ze sobą na Twoim blogu. Jeden punkt będzie za to, a drugi… Za znakomicie opisaną główną bohaterkę i naturalność, z jaką ją przedstawiasz.
2/5
Zainteresowała mnie ta sprawa ze snami. Ogólnie życzę dużo czytelników i nieustającej weny!
Ocena:  bardzo dobry (58 na 70)

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za ocenę i cieszę się, że mój blog przypadł Ci do gustu. Na pewno uwzględnię wszelkie rady. Pozdrawiam,
    Animi

    OdpowiedzUsuń