środa, 9 stycznia 2013

[064] Ocena bloga http://meredithcrue.blogspot.com/


Autorka: Meredith Crue

Wiek: 15


Data zgłoszenia: 3 listopada

Oceniająca: MarTHa

Pierwsze wrażenie:

Zaintrygował mnie adres, który jest jednocześnie Twoim nickiem. Zaczęłam go ,,rozgryzać’’, nawet starałam się przetłumaczyć, ale nic nie znalazłam. Zastanawia mnie czy jest to po porostu zlepek liter, które ładnie brzmią, czy jest w nim jakieś drugie dno. Adres ładny i oryginalny. Ciekawa jestem tylko, dlaczego nie oddzieliłaś tych dwóch słów myślnikiem. Przecież było by ładnie. Chyba że taki adres jest zajęty. Paczam na belkę i widzę… Dokładnie to samo. Mam wrażenie, jakbyś trochę chciała pominąć wygląd tej belki, a to wielka szkoda. Skup się na niej, poszukaj może jakiegoś cytatu, po polsku albo po angielsku (polecam tą drugą opcję). Oczywiście, może tak zostać, ale belka ,szczerze mówiąc, jest trochę nijaka.

4,5/5

Szata graficzna:

Bardzo ładny szablon. Taki młodzieżowy, wydaje mi się, iż świetnie pasuje do Twojego  bloga. Na nagłówku widzimy jakąś dziewczynę, a dokładniej to, w co jest ubrana. Na dole mamy zegar, no i adres Twojego bloga. Widzę, że szablon robiony na zamówienie. Dobrze, że ,,śnieg’’ pada tylko przez nagłówek, pozwalając na wygodne czytanie. Nienawidzę, jeżeli takie płatki latają mi przed oczami, podczas analizowania tekstu. Tym bardziej plus dla Ciebie, że zadbałaś o wygląd bloga. Kolorystyka jest niebieska. Tak, tysiące odcieni niebieskiego. W porządku, nie mam nic do tego koloru. Ładny jest, nie razi. Czcionka zwykła, ale nie ,,wali’’ po oczach. Pod nagłówkiem widnieją cztery podstrony.

O mnie – wystarczająco napisałaś, a do tego zdjęcie. Świetnie.

Kontakt – spokojnie możesz połączyć tą zakładkę z ,,O mnie’’.

Facebook – wiadomo.

Formspring – wiadomo.

Na pasku po prawej mamy głosowanie, odnośnik do Twojego profilu, Archiwum, Linki, Członkowie (łał, jest ich 105!)

 15/15

Treść:

W zasadzie nie mamy kryteriów dostosowanych do blogów graficznych, dlatego trochę będę musiała pozmieniać podpunkty.

a) Opisy uczuć, sytuacji, itd. (tutaj: zdjęcia, treść)

Sama ostatnio zaczęłam trochę grzebać się z fotografią, ale Twoje zdjęcia są o niebo lepsze. Co do treści: piszesz też trochę tego bloga, jakby w stylu pamiętnika, ale nie zanudzasz nas streszczeniem swojego dnia, tylko wybierasz jakby takie ,,najciekawsze’’ sprawy. Podoba mi się to. Są świetnym uzupełnieniem zdjęć. Twoje zdjęcia są śliczne. Skupiasz się na jednym elemencie i fotografujesz go tak, by przekazać cały jego urok. Naprawdę, te fotografie nadają się do jakiegoś magazynu. Są bardzo artystyczne. Bardzo spodobała mi się sesja zdjęcia ,,Bow’’ z września. Zdjęcia jak z jakiegoś magazynu modowego. Świeczka z postu ,,Happy’’ również mnie ujęła. Niby zwykła świeczka, a jest coś w niej wyjątkowego, nie potrafię tego opisać słowami. Bardzo spodobały mi się rozważania w poście ,,Sztuka życia’’. Jejciu, jak Ty zrobiłaś to przedostatnie zdjęcie z postu ,,Happy New year!’’. Jestem pod wrażeniem. Widać, że masz pomysł na te WSZYSTKIE sesje zdjęciowe. Chyba nie było takiego zdjęcia, które uznałabym za banalne. Twoje zdjęcia: urzekające, przemyślane, urocze. Zastanawia mnie tylko, kto robi Ci te wszystkie sesje zdjęciowe, na których jesteś. Bo chyba nie Ty sama, prawda?

b) Oryginalność i styl pisania (tutaj: oryginalność)

O stylu pisania nie będę się wypowiadać, bo przecież Twój blog jest oparty na grafice. Oryginalność jest w Twoich zdjęciach i ogólnie w blogu. Naprawdę mnie urzekłaś, masz wielki talent, jeżeli chodzi o fotografię. Żadne z Twoich zdjęć nie jest nudne, każde mogłabym oglądać godzinami (i oglądałam!). Super.

20/20

Błędy:

,,wkroczyliśmy do nowego roku’’ – logicznie rzecz biorąc, jest to niemożliwe. Powinno być: ,,wkroczyliśmy w nowy rok’’.

,, przemieszczać się kilka kilometrów, nie posiadając prawa jazdy’’

,,kiedy już coś straci, odkrywa, że to’’

,,nie te fakty, co trzeba’’

,,Niestety, znów wkroczyłam do rzeczywistości’’

,, jak się pewnie łatwo domyślić, nic nie złowiłam’

Musisz uważać na przecinki, więcej zastrzeżeń nie mam.

8/10

Dodatkowe punkty:

Za estetykę, która panuje na Twoim blogu.

1/5

Pierwsza ocena bloga graficznego za mną! Blog jest naprawdę fantastyczny, tylko taka mała rada na przyszłość: nie pisz o pogodzie w każdym poście, bo czasami robi się to nużące (nie mówię tego ze złośliwości). Wystarczy, że poprawisz przecinki i będzie git. Zawieszam na Twym ramieniu złotą szarfę (48,5 punktów). Życzę dużo weny artystycznej i wytrwałości w blogowaniu!

 

10 komentarzy:

  1. "Paczam" w ocenie? No proszę Cię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Polski jest językiem żywym, w którym wciąż można słowotworzyć. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To może w ogóle pisz ją slangiem? :) Będzie tak supć.

    OdpowiedzUsuń
  4. I przez takie słowotworzenie nasz piękny język zamiera. Ocena powinna być przykładem poprawnego polskiego i nie mogą występować w niej jakieś internetowe wymyślanki (patrz kot paczaj).
    Smirku, a może falą, jak Emo Martynka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś zwyczajnie nie pasowało mi tam suche słowo "patrzę". smirku, aż tak nie zamierzam "umilać" wszystkich słów w ocenie. Zresztą to tylko niewinne "paczam". xD

      Usuń
  5. Zablokowaniem możliwości komentowania osobom spoza bloga rozwiązujesz problemy i tłamsisz uzasadnioną krytykę? Brawo, to takie profesjonalne.
    Najpierw "niewinne paczam", potem "zajebioza",itp.
    Takie słowa nie powinny występować w ocenie i nie usprawiedliwiaj się.
    "było by" - "byłoby"
    "tą drugą opcję" - "tę drugą opcję"
    Mogłaś się też trochę bardziej rozpisać o dodatkach, co sądzisz o opisie autorki, itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę, bez ironii. Nie tłamsze krytyki, kto chce, niech krytykuje. A blokuje możliwość komentowania, żeby uniknąć spamu (wiem, słaby pomysł, ale innych na razie nie mam). Błędy poprawię, dziękuję za wskazanie.

      Usuń
  6. Ohhh, ja zupełnie nie używałam ironii.
    A nie myślałaś o zatwierdzaniu komentarzy?
    Nie ma za co ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ustawiłabym moderację komentarzy, to większość pewnie zarzucała by nam, że nie przepuszczamy żadnej krytyki czy cuś. Tak wgl. jednak kod już usunęłam.

      Usuń
  7. Nie tylko "paczam", ale i "git" — to szczególnie rzuciło mi się w oczy. Padłam, a przeczytałam Twoją ocenę jedynie w celu dowiedzenia się, o czym konkretnie debatują ludzie pod resztą postów. (Szczerze powiedziawszy na ocenialnię dotarłam przez bloga jednej z owych debatujących autorek, którą w sumie lubię za jej sposób formowania argumentów. Nie odwołam się do konkretów, ponieważ nie chcę nikogo w żaden sposób "wyróżnić".)

    OdpowiedzUsuń