sobota, 23 czerwca 2012

[004] Ocena bloga http://with-the-rain.blogspot.com/

Autorka: Elfaba
Wiek: 19
Adres:with-the-rain.blogspot.com/ 
Data zgłoszenia: 8 czerwca

Pierwsze wrażenie
Przetłumaczony adres znaczy ,,z deszczem’’. Faktycznie, lepiej wygląda i brzmi to po angielsku. Ogólnie adres pozytywny i co najważniejsze, wzbudza we mnie ciekawość. Nie mam pojęcia, o czym może być opowiadanie. Cytat na belce również na +. Tylko szkoda, że umieściłaś autora dopiero pod nagłówkiem. Ogólnie owy cytat nawiązuje do adresu i mam nadzieję, iż do fabuły też.
5/5

Podstrony
  • Bohaterowie – dodałaś opis wyglądu i zdjęcia. Niestety, ale opis czasami nie zgadza się z wyglądem na zdjęciu. Weźmy na przykład pierwszego bohatera. Napisałaś, że ma dredy, a na fotografii obok jakoś tego nie widać. Poza tym wszystko dopracowane.
  • Informacje - … o blogu. Napisałaś adres, tytuł, gatunek, czas akcji, autorkę. Gratuluję pomysłu na tą podstronę, bo pomaga ona, nowemu czytelnikowi w zrozumieniu fabuły.
  • Sznureczki – ładnie pogrupowane, wyśrodkowane linki… fantastycznie!
  • Autorka – gratulacje dla klasy, że udzieliła takich opinii! Pomysł bardzo mi się spodobał, poza tym oryginalny. Lepsze to niż opisywanie samego siebie. Muszę przyznać, iż pozytywnie mnie zaskoczyłaś. Jest tylko jedno małe ,,ale’’. Skoro są to opinie różnych osób, może umieścić by je w cudzysłowach?
  • Wywiader – zauważyłam, że ostatnio stało się to popularne.
  • Spamownik – obowiązkowa norma.
5/5

Szata graficzna
Sama robiłaś nagłówek? Fantastycznie. Cytat Lany del Rey, brr… Nie lubię jej! Nie zamierzam Ci odejmować za to punktów, o gustach się nie dyskutuje. Szablon wykonany w kawowych kolorach. Pasują do siebie, czcionka nie jest jaskrawa, przyjemnie się czyta. Jak na razie wszystko jest fantastycznie. Dziewczyna i mężczyzna na nagłówku to zapewne bohaterowie. Widzę też jakiś klucz i ściany w starym stylu. Wszystko zachęca do czytania i wygląda mrocznie oraz tajemniczo.
10/10

Treść
Prolog
Opisy przemyśleń chłopaka, którego uczuciami ktoś się zabawił. Bardzo dobrze przekazane Czytelnikowi. O, ten chłopak ma dredy i gra na gitarze? Już go polubiłam! Zapoznałaś tutaj resztę rodziny, więc wszystko jest w porządku. Zauważyłam też, że odpowiadasz na wszystkie, no prawie wszystkie komentarze pod postem. To bardzo dobrze, trzeba nawiązać kontakt z Czytelnikami. 

Odcinek 3
Miło, że Leila jest wegetarianką. Dialog na początku bardzo sympatyczny. Gdy opisywałaś, jak Leila i James siedzieli razem z dziećmi, byłam w stanie to sobie wyobrazić. A to bardzo ważne, bo oznacza, że to, co piszesz, jest rozumiane i łatwe w przekazie. 

Odcinek 5
Nie baruje tutaj opisów. Szczególnie kawiarni, w której bohaterzy umówili się na spotkanie. Odnoszę wrażenie, że wszystkie formy są wyrównane: dialogi, opisy, itd.
Jestem pewna, że opowiadanie ma w sobie to ,,coś’’. Przykładasz się do niego, widać, iż każdy odcinek jest czytany kilka razy. Blog jest schludny, perfekcyjny, wciągający… Znajduję tylko same pozytywne przymiotniki. Oczywiście, masz też talent i ambicje. A ja nie mam, za co odjąć punktów.
20/20

Błędy
Prolog
,,Myślałem wtedy, ona nie mówi o mnie.’’ – Nie lepiej byłoby umieścić ,,ona nie mówi o mnie.’’ w cudzysłowiu?
,,Jestem przecież szczęśliwy, otępiały, lecz szczęśliwy.’’ – powtórzenie.

Odcinek 3
Nie zauważyłam żadnych błędów.

Odcinek 5
,,Na środku jej królestwa znajdował się puchaty, różowy, choć ona sądziła, że malinowy(…)’’ – brak przecinka.
,,Odwróciłem się na pięcie, a kiedy zamknąłem drzwi, usłyszałem uderzenie (…)’’ – brak przecinka rozdzielającego czasowniki.
,,Czego się spodziewałem, idąc do niej?’’
Błędów jest zdecydowanie bardzo mało, dlatego odejmuję jeden punkcik.
14/15

Pomysł i oryginalność
Fabuła niby zwyczajna, wzięta z życia codziennego, ale opisałaś ją w ujmujący sposób. Chętnie się czyta i widać, że bardzo pracujesz nad życiem swojego bloga. Np. sona o bohaterach – świetny pomysł. Opowiadanie ma w sobie to ,,coś’’, jak już wcześniej wspominałam. Historia jest wspaniała, lecz nie wiem czy do końca wyróżniająca się z tłumu.
8/10

Dodatkowe punkty
Za estetykę oraz wielkie chęci Autorki. Jednym słowem – gratuluję tak dobrego bloga.
5/5

Podsumowanie
Wydaję mi się, że już wszystko wymieniłam. Mam nadzieję, ze jeszcze długo będziesz pisać i nigdy nie zabraknie Ci pomysłu. Powodzenia!
Ocena: celujący (67 na 70)

1 komentarz:

  1. dzięki za ocenę. co prawda uważam, że powinnaś bardziej skupić się na treści, fabule i bohaterach w ocenie. to tak na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń